Zaświadczenia Program "Czyste powietrze"
Wnioski o zaświadczenie do Programu "Czyste powietrze"
Osoba fizyczna, która zamierza ubiegać się o przyznanie dofinansowania z Narodowego Funduszu lub wojewódzkiego funduszu (Program "Czyste powietrze"), może złożyć żądanie wydania zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka jej gospodarstwa domowego.
Gdzie złożyć wniosek?
Wniosek o wydania zaświadczenia należy składać w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ustroniu ul. Marii Konopnickiej 40
wzór wniosku do pobrania tutaj.
Więcej szczegółów za stronie internetowej czystepowietrze.gov.pl
Zgodnie z art. 411 ust. 10k ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu, o którym mowa w ust. 10g art. 411 tej ustawy, jest ustalana na podstawie:
- dochodów osiągniętych w przedostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek
o wydanie zaświadczenia – w przypadku żądania złożonego w okresie od dnia 1 stycznia do dnia 31 lipca danego roku;
tzn. wnioski złożone od I - VII 2025 r - dochody za rok 2023
- dochodów osiągniętych w ostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek
o wydanie zaświadczenia – w przypadku żądania złożonego w okresie od dnia 1 sierpnia do 31 grudnia danego roku.
tzn. wnioski złożone od VIII - XII 2025 - dochody za rok 2024
Gospodarstwo domowe, które należy określić we wniosku, tworzą:
- osoba fizyczna (wnioskodawca) samotnie zamieszkująca i gospodarująca (gospodarstwo domowe jednoosobowe), albo
- osoba fizyczna (wnioskodawca), oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe).