Informacja ZUS o wznowieniu bezpośredniej obsługi klientów

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
7 maja 2020

Obsługa klientów ZUS od 4 maja 2020 r.

Od 4 maja 2020 r. przywróciliśmy standardową obsługę klientów w placówkach ZUS. U naszych pracowników w salach obsługi klientów można m.in. uzyskać informacje i porady oraz złożyć wnioski i dokumenty.

Ze względu na Państwa bezpieczeństwo, wszystkie osoby odwiedzające placówki ZUS powinny posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta (do czasu obowiązywania wytycznych rządowych w tym zakresie). Osoby, które nie będą ich posiadać, nie będą mogły wejść do sali obsługi klientów.

Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami). Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.

Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.

W placówkach ZUS - do Państwa dyspozycji - nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski, pisma:

 „Skrzynka na dokumenty”

skrzynka „Wnioski przedsiębiorców – Tarcza Antykryzysowa”,

 skrzynka „Wnioski górnicze”.

 Dodatkowo informujemy, że w poniedziałki nasze placówki są dostępne od godz. 8.00 do godz. 18.00.

Ze względu na obowiązujący stan epidemii, nadal zachęcamy Państwa do załatwiania spraw w ZUS bez wychodzenia z domu. Jesteśmy dostępni poprzez:

  •  elektroniczny portal Platformy Usług Elektronicznych

Zachęcamy do zakładania profili na naszym portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z naszych usług elektronicznych. Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu – przez internet - za pomocą profilu zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej. Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń.

  •  telefonicznie

 do Państwa dyspozycji jest ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18

  •  oraz specjalne nr telefonu:

 22 290 87 01 dostępny w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15

- obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji

- obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły.

 

22 290 87 02 oraz 22 290 87 03 dostępne w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15

- obsługa w sprawie wsparcia z ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej.

 

Informacje na temat wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej można również uzyskać na rządowej ogólnopolskiej infolinii pod nr telefonów:

22 484 84 84

732 122 500

 Konsultanci tej infolinii są dostępni w godz. 8.00 – 16.00.

 

W Oddziale ZUS w Bielsku-Białej uruchomiliśmy dodatkowe numery telefonów do DORADCÓW DS. ULG I UMORZEŃ w dni robocze w godz. 7-15:

33 825 30 70,

33 825 30 71,

33 825 30 72,

33 825 30 73,

33 825 30 74,

33 825 30 62.