Zmiana zasad obsługi klientów w ZUS

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
18 marca 2020

 

Obsługa klientów przez ZUS

 W związku z sytuacją zagrożenia epidemicznego - w trosce o bezpieczeństwo klientów Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że nadal funkcjonuje w ZUS  w sposób niezakłócony obsługa klientów w Centrum Obsługi Telefonicznej.

Do dyspozycji jest ogólnopolska linia telefoniczna pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze w godz. 7-18.

Dodatkowe numery telefonów czynne w dni robocze w godzinach od 7-15

22 290 87 01 - obsługa zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem

22 290 87 02 - obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców

22 290 87 03 - obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej

Zachęcamy również do zakładania profili na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z usług elektronicznych.

Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu – przez internet - za pomocą profilu zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej.

Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń.

We wszystkich placówkach ZUS przygotowane zostały wyodrębnione strefy, w których będzie można samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami Zakładu.

Takie rozwiązanie ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i obsługę spraw w sposób niezakłócony.

Ważne!

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że odwołane zostały wszystkie zaplanowane badania lekarskie prowadzone przez lekarzy orzecznków, komisje lekarskie, konsultantów Zakładu.

Komunikat ZUS w sprawie obsługi klientów