Zmiana zasad obsługi klientów w ZUS
Obsługa klientów przez ZUS
W związku z sytuacją zagrożenia epidemicznego - w trosce o bezpieczeństwo klientów Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że nadal funkcjonuje w ZUS w sposób niezakłócony obsługa klientów w Centrum Obsługi Telefonicznej.
Do dyspozycji jest ogólnopolska linia telefoniczna pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze w godz. 7-18.
Dodatkowe numery telefonów czynne w dni robocze w godzinach od 7-15
22 290 87 01 - obsługa zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem
22 290 87 02 - obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców
22 290 87 03 - obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej
Zachęcamy również do zakładania profili na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z usług elektronicznych.
Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu – przez internet - za pomocą profilu zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej.
Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń.
We wszystkich placówkach ZUS przygotowane zostały wyodrębnione strefy, w których będzie można samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami Zakładu.
Takie rozwiązanie ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i obsługę spraw w sposób niezakłócony.
Ważne!
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że odwołane zostały wszystkie zaplanowane badania lekarskie prowadzone przez lekarzy orzecznków, komisje lekarskie, konsultantów Zakładu.